Mitől lehet versenyképes egy Hotel?
Számos oka lehet annak, hogy az ember hosszabb, több napos útra indul el. Van aki munkájából adódóan kényszerül hetente többször is autóba, vonatra, buszra szállni és több száz kilométert utazni, hogy elvégezze a rá szabott feladatokat. Jobbik eset, ha szabadidőnk eltöltéséhez utazunk el egy távolabbi helyre, ahol egy ismeretlen táj, új emberek és szokások várnak ránk, melyek segítségével kiléphetünk egy kis időre a mindennapok mókuskerekéből. Ezek a programok sokszor több napig is elhúzódhatnak, és ilyenkor mindig jól jön egy kényelmes ágy, ahol megpihenhetünk és felkészülhetünk a holnapi, élményekben gazdag napunkra.
Ilyenkor mindenki megpróbálja megkeresni a számára legideálisabb Hotelt, hogy megfelelő szolgáltatással, az igényeit kielégítő szobában töltse pihentető óráit. A döntés nehéz, ugyanis hatalmas a választék, főleg ha Budapesti Hotelről van szó. Itt ugyanis a színvonalas szobák, a családbarát hangulat és a kiváló árak között sokszor alig van különbség.
A mai Hotelek nagy része mindent megtesz annak érdekében, hogy a náluk töltött hosszabb, rövidebb idő alatt ne szenvedjen hiányt semmiben a vendég. Egyre több minőségi szolgáltatást nyújtanak, a képzett személyzet pedig minden óhajunkat lesi. Nehéz manapság kiemelkedni az amúgy is hatalmas versenyben levő Hotelek közül.
Mégis mivel juthat egy Hotel lépéselőnyhöz? Melyek azok a sarkalatos pontok, amelyek alapján az ügyfelek egy Hotel mellett döntenek, illetve elvetik annak felkeresését?
A legtöbb Hotel két nagy részre oszthatja az érdeklődők beérkezésének módját. Egyik ilyen csatorna, a jól megszokott ajánlás, ahol a már meglévő vendégek kiváló élménnyel gazdagodva térnek haza, és ajánlják a Hotelt ismerőseiknek. Ez egy önmagától generált reklám, amihez nem kell mást tenni a Hotelnek, mint elnyernie vendégei tetszését és bizalmát, kitűnő ár/ érték arányú szolgáltatásokat nyújtani nekik, amitől úgy érzi az ügyfél, hogy érdemes lehet megosztania az ott töltött napok élményeit másokkal is.
Másik nagy forgalmat generáló csatorna a Hotel weboldala, amely az egyre növekvő online társadalom igényeit hivatott kielégíteni és konverzió útján szobafoglalásokat generálni. Ehhez azonban elengedhetetlen a korszerű, igényes megjelenés és az egyértelmű, könnyű kezelhetőség. A weboldalnak el kell hitetnie a látogatókkal, hogy megtalálták azt a Hotelt, amit eddig kerestek. Ha ezt elértük, akkor az online foglalások egy biztos, rendszeres vendégszámot nyújthatnak a Hotelnek.
A legjobb megoldás persze mind a két rész együttes erősítése, így biztosak lehetünk benne, hogy a Hotel könnyen felismerhető, elérhető lesz a vendégek számára.